She made my year…2014!

In een snelle terugblik op het voorbije jaar, kan ik niet anders dan besluiten dat mijn kleine dochter Yana het hoogtepunt was.
En niet alleen haar geboorte, maar ook haar aanwezigheid, haar nood aan knuffels en warmte, haar felle karakter (positief en negatief), haar glimlach, de interacties,…
IMG_0459
Natuurlijk blijft Maxim, de grote broer, nog even belangrijk als voordien. Hij maakte begin 2014 de overstap van de crèche naar de kleuterschool. Ook dat was een hele grote stap. En niet altijd even gemakkelijk, zo kort op de geboorte van die kleine zus. Hij had – wat mij betreft – dan ook een voorjaar om snel te vergeten, met koppige of hysterische momenten, ligstakingen voor de schoolpoort, negatieve aandachtszoekers enzovoort.
Gelukkig is dat omgedraaid in een positieve interactie tussen hem en Yana, extra-aandacht-momenten voor hem als die kleine zus in bed ligt en gewoon het groter worden op zich, waardoor hij beter alleen speelt, plezier heeft in gezelschapsspelletjes en kan genieten van onze ‘heilige vrijdag avond’ met een filmpje, een dekentje en lekkere aperitiefjes (green tea & olijven is onze favoriet).

Maar Yana is mijn muske, mijn muze.  Sinds zij er is, heb ik het naaivirus weer helemaal te pakken.  Vooral de laatste weken en maanden kriebelt het enorm.  Het begon bij het begin van de zwangerschap met een hemdje voor Maxim en een paar rokken voor mij.  Een slaapzakje voor ons muske dat de slaap niet kon vatten.  En nu…hopen kleertjes (moest ik de tijd hebben).

Het nieuwe jaar wordt alleszins eentje vol naaigoesting en inspiratie.

Geef een reactie

