2016, dat zit wel snor!

Mijn brief aan Sinterklaas vermeldde het al.  Er kwam een moeilijke week aan.  Op 10 december onderging mijn man een zware ingreep.  Een gelijkaardige ingreep, 5 jaar geleden, verliep niet zo vlot, waardoor we er vrij hard tegenop zagen.  Zeker omdat er ondertussen 2 kindjes zijn, die ook zorgen vragen.

Gelukkig verliep alles goed.  Een zware ingreep vraagt om een langere opname en een langer herstel, dus we zijn er nog niet helemaal.  Maar we mogen deze keer niet klagen.

De week voor en vlak na de ingreep waren emotioneel intens.  Ik lag behoorlijk met mezelf in de knoop.  We hadden een moeilijke periode in ons gezin en onze relatie en ik vroeg me af of deze situatie nu juist goed of slecht zou zijn voor ons.  Maar na 3 weken kan ik wel zeggen dat het zeker de moeite was voor mij.  Ik nam bewust 1,5 week vrij op het werk, en ook de weken nadien was het door de kerstvakantie heel rustig.  Die rust deed me goed, deed me genieten en deed me beseffen hoe belangrijk ons gezin is en hoe groot de invloed van mijn werkdruk op mezelf en het gezin is.

Met het 2de trimester voor de boeg, is het nu dus de uitdaging om voor het evenwicht te vechten.  Ik weet nu wat ik wil, ik moet het enkel nog waar maken… Ik ga er alles aan doen om dit te doen slagen, zodat zowel de kindjes, het ventje, als ikzelf weer kunnen genieten van deze heerlijke momenten!!

Geef een reactie

