Document your days

Zoals je misschien al kon lezen in vorige blogberichten is het hier thuis niet altijd even ordelijk.  Sommige mensen kijken erover, hebben er geen last van, maar ik wel.  Ik kan bijvoorbeeld geen TV kijken als de salontafel vol speelgoed en glazen staat…  En ondanks dat ik er het laatste jaar meer en meer in slaag om het te negeren en naast me neer te leggen, maakt het mij onrustig.  Ooit was het anders…

Maar nee, dit is geen blog vol gezeur over de chaos…maar over foto’s.  Door de wanorde en het tekort aan energie de voorbije jaren, zijn er dus wat dingen ‘verdwenen’.  Ze zijn niet weg, maar hebben zelf een nieuw plekje gezocht in ons huis.  Niet meer hun vertrouwde plekje in de juiste doos, of op het boekenrek, maar ergens onder oude boekjes, tussen een doos en de muur, tussen het speelgoed,…  Zo ook de laders van het fototoestel.  Zo vertrokken we in februari dus naar Zweden met een bijna platte batterij en kon ik nog net 2 foto’s maken.  En ons midweekje weg naar Nederland werd enkel via iPhone vastgelegd.

Toen ik in het park waar we verbleven heel toevallig een fotogenieke jongen zag, die ik regelmatig op instagram zie passeren bij Mieke its Mie , ging ik haar instagram-feed en haar website extra verkennen. De combinatie van leuke familiemomenten en naaiprojectjes spreekt me heel erg aan. Het deed weer iets kriebelen bij mij.  Het lijkt me zo leuk om dat fototoestel vaker vast te nemen, mooie momenten vast te leggen en ergens anders op te slaan dan alleen maar op de harde schijf.

Dus ben ik vanmorgen de zoektocht aangegaan.  En ja hoor, ik heb de lader van het fototoestel gevonden!  En nu ga ik de uitdaging aan om elke dag minstens één foto te nemen.  De foto’s zullen zeker niet altijd even scherp en prachtig zijn, maar hé, ook hier kunnen we bijleren…

Geef een reactie

