Early morning sewing

Vroeg in de ochtend, dat is vaak het enige moment waarop ik echt tot naaien kom.  In de vakanties dan toch…  Ik ben een echt ochtendmens en als ik dan eens heel vroeg wakker ben, waag ik het erop.  Dan hoop ik dat de CrabBelTjes lang genoeg slapen zodat ik minstens 1u kan naaien.

Vanmorgen was het dus zover: 5u30 en de ogen gingen open…  Er lagen nog een reeks geknipte stofjes te wachten op afwerking, dus dit was het ideale moment.

Ik ging voor een easy-to-sew zomerkleedje dat ik vond bij It’s always autumn: the play all day dress.  De naam zegt het al: een kleedje waarin CrabBelTje 2 kan spelen en ravotten als een echte kwajongen, maar ook als een echte prinses in kan rond waden in het gras.
Ik maakte vorige week al een eerste versie (maat 4 jaar), maar die was echt nog te groot voor mijn lange, smalle 3-jarige.  Ik pastte het patroon wat aan en gokte dat ik zo op een 3-jaar uitkwam.  Het stofje is een overschotje van een jurkje dat ik 2 jaar geleden maakte en was nog net genoeg voor dit maatje.

De stof was al geknipt, dus vanmorgen moest ik enkel naaien.  Na een dik uur stak het in elkaar.  Zodra CrabBeltje 2 wakker was, moest ik enkel nog de lengte controleren en de zoom naaien.  Ik verkorte de jurk nog een 6-tal centimeter.  Het kleedje is nog steeds wat groot, maar ach, ze groeit toch als kool.

P1060268

En daar ging ze dan, als een fiere prinses, spelend dansend springend kruipend door de tuin…

 

Liefs, 

CrabBelTje xx

 

 

Geef een reactie

